Vad hände i Köpenhamn i fredags?

I fredags var jag som vanligt på väg till malmö med tåget. Efter  att tåget rullat ett par minuter och konduktörerna börjar röra sig så reser sig även tre-fyra andra passagerare och börjar dela ut mackor till ett gäng. Efteråt frågar de om de vill ha något att dricka. I Landskrona stiger det på en äldre dam som sätter sig bredvid detta gäng som glatt smaskar i sig sina mackor. Även hon blir erbjuden en macka och då hör jag även att drickan de får väljer mellan är öl, vin eller snaps. Vänninorna säger glatt att de tog minsann varsin snaps. Jag börjar tänka att det måste vara ett konstigt ungdomsgäng som sitter här 09.10 på väg till Köpenhamn och snapsar. När jag går av i Malmö märker jag att detta är inte alls ngo ungdomsgäng, tvärtom ett gäng 60+ :are som friskt häver alkohol i sig. Någon speciell anledning till att fira i Köpenhamn i fredags?   

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror bara att de levde efter mottot TGIF, thank god it's friday! ;)

2009-03-11 @ 21:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback