Kärring!

Inflammationen för ett par veckor sedan har gått tillbaka och uppträtt på andra sidan, man blir så lycklig. Ringer doktorn igen, känner att jag måste ta itu med detta men även med min näsa som varit konstant snuvig i ett helt år (minst!) kombinerat med att jag väldigt begränsat känner dofter.

Köar för det första i hela 27 minuter..  längre än för biljetterna till U2, hur långsamma kan de fem personerna vara framför mig! Efter att ha kommit fram svarar en bitchig tant och frågar vad problemet är. Jag förklarar mitt första fall och hon svarar bara med: ja men så kan du inte göra och inte så blablabla (läs varför besvärar du mig med ditt problem!). Eftersom det finns en misstanke om vad det är så är en tid hos doktorn inte ett alternativ, du ska göra så och så och så och kanske så.. (Jag vill inte höra ett KANSKE när det gäller min hälsa!)

Jag börjar förklara mitt andra fall och efter detta svarar hon kort: Jaså, och du vill ha en tid för detta alltså? Jag svarar kort att ja, det är ju ganska besvärligt/tråkigt att inte känna dofter. Efter många om och men så får jag en tid, den 3:e APRIL! Det var allså min vårdecentral jag ringde och jag bad inte om någon jäkla operation eller ngt, bara att min husdoktor skulle undersöka mig. Ska jag behöva argumentera för att få träffa en läkare? 

Jag ber i tanken om ursäkt till de fem personerna framför mig, för de har förmodligen också åkt på detta förhör och försökt komma förbi tanten i växeln som gallrar.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback