Styrka är att kunna dela en chokladkaka i fyra delar, och endast äta upp en utav de.

Ny vecka med nya tag? Varje vecka inleds med att nu ska det banomej ätas nyttigt och listan över vad som inte får ätas slår den andra med hästlängder. Man ska vara duktig, inte äta snabbmat och träna, helst hela tiden. 

Varför är det just då som man blir sugen på något som man lovat sig att man absolut inte ska äta? Jag skulle kunna göra väldigt mycket för att få äta choklad nu!

I och med detta så skulle jag försöka kolla upp choklad lite, för inte kan det vara enbart onyttigt (hoppas,hoppas!). Så jag landade på chokladsajten.com och lyckades finna att choklad faktiskt innehåller 3,5% vitaminer och mineraler. Efter det bryr jag mig knappast om att kontrollera ifall det är en pålitlig källa och ännu mindre bryr jag mig om att se efter vad alla andra procenten innehåller...




En liten grej..
"Chokladen talar om din ålder"
1. Hur många gånger i veckan är du sugen på choklad? (måste vara en siffra mellan 0 och 10)
2. Gånga siffran med 2.
3. Lägg till 5.
4. Gångra med 50.
5. Om du redan har fyllt år 2008 lägg till 1757 om du inte har fyllt år 2008 lägg till 1756.
6. Minus ditt födelseår (fyra siffror).



Resultatet blir antingen tre- eller fyrsiffrigt. Första siffran/siffrorna är hur många ggr i veckan du blir sugen på choklad, dom sista två är din ålder!

Alltså är jag 19 år (njaaaee..) och blir sugen på choklad fem gången i veckan. (Det sista kan nog tyvärr vara sant..)

Choklad, choklad, choklad!

Kommentarer
Postat av: lalala.

tjockis :D:D

2008-12-05 @ 22:21:12
Postat av: Emma

Tur för dig iaf... Jag var 18 år och sugen på choklad 5 ggr/vecka, fast just det... Jag är ju nästan ett år yngre än dig :P! Haha!

2009-01-18 @ 20:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback